Ämnen
Samverkan med brukare och patienter i upphandlingsprocessen i gruppen Upphandling hos SKL Fastigheter och Service AB (7585-192-1)
ISBN-nummer:978-91-7585-192-1
Utgivningsdag:2014-12-17
Serie:Kvalitetssäkrad Välfärd

Samverkan med brukare och patienter i upphandlingsprocessen

Info:
Brukare och patienters synpunkter och erfarenhetskunskap är en viktig resurs som allt oftare tas tillvara. När allt mer av kommuners, landstings och regioners välfärdstjänster utförs av externa utförare ökar behovet av att även upphandlings- och uppföljningsprocesserna utvecklas mot större brukar- och patientmedverkan.
Sveriges Kommuner och Landsting har tagit fram en modell som visar hur brukar- och patientmedverkan kan utformas i de olika stegen i upphandlingsprocessen, från behovsanalys till uppföljning av kontrakt. Fler av idéerna kan användas även när det gäller utveckling av verksamhet i egen regi.
Artnr:
7585-192-1
Relaterade dokument:
Ingår i samma serie:
Att följa upp verksamhet
En allt större andel av kommuner och landstings verksamheter utförs av andra än kom...
80 kr
Förutsättningar för uppföljning
En allt större andel av kommuner och landstings verksamheter utförs av andra än kom...
80 kr
Offentliga uppgifter till vår tjänst
En allt större andel av kommuner och landstings verksamheter utförs av andra än kom...
Användarguide för verktyget kravsorteraren
En allt större del av kommuner och landstings verksamheter utförs av andra än kommu...
Andra har också visat intresse för:
Öppna jämförelser: Företagsklimat 2016
För fjärde gången genomför Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) en öppen...
150 kr
Olika är normen
Inspirationsmaterialet beskriver hur kommuner och skolor kan arbeta för att utveckla inkluder...
Öppna jämförelser - Trygghet och säkerhet 2016
Sveriges Kommuner och Landsting och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) publicerar f...
Riskanalys och händelseanalys
Denna handbok för riskanalys och händelseanalys riktar sig till alla som arbetar med kva...
220 kr