Ämnen
Patienter och personal utvecklar vården - En handbok i fyra steg för erfarenhetsbaserad verksamhetsutveckling i gruppen Hälso- och sjukvård hos SKL Fastigheter och Service AB (5237)
Utgivningsdag:2011-09-12
Serie:Patientsäkerhet

Patienter och personal utvecklar vården - En handbok i fyra steg för erfarenhetsbaserad verksamhetsutveckling

Info:
Patientens erfarenheter spelar en central roll i utvecklingen av vården. Erfarenheterna är särskilt viktiga när det gäller att skapa en säkrare vård och det är därför en av utgångspunkterna i den nya patientsäkerhetslagen.

Denna handbok beskriver en metod som gör det möjligt att fånga upp patienternas erfarenheter i syfte att öka patientsäkerheten och patienttillfredsställelse. Med metoden 4 steg för erfarenhetsbaserad verksamhetsutveckling kan erfarenheterna tas tillvara på ett systematiskt sätt. Metoden kan med fördel användas i verksamhetens ordinarie förbättringsarbete.
50 kr
Antal: 
Artnr:
5237
Relaterade dokument:
Ingår i samma serie:
Att mäta patientsäkerhetskulturen
Patientsäkerhetskulturen är de värderingar, attityder och beteenden som påverk...
220 kr
Minska vårdskadorna
Den svenska vården visar år efter år medicinska resultat i världsklass. På...
Vid skada i vården
Ibland inträffar oönskade händelser i vården som leder till en skada. Det ...
Vad du kan göra själv - för att minska risker i vården
Dagens sjukvård har stora möjligheter att hjälpa dig som är sjuk med verknings...
5 kr
Andra har också visat intresse för:
Öppna jämförelser Jämställdhet - 2016
Med Öppna jämförelser Jämställdhet finns för första gången...
125 kr
Öppna jämförelser Grundskola - 2016
Öppna jämförelser - Grundskola 2016 är Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) ...
150 kr
Öppna jämförelser - Gymnasieskola 2016
I Öppna jämförelser – Gymnasieskola 2016 jämför Sveriges Kommuner o...
Riskanalys och händelseanalys
Denna handbok för riskanalys och händelseanalys riktar sig till alla som arbetar med kva...
220 kr